SKALA BEAUFORTA / spotkanie wokół katalogu do wystawy Bogny Burskiej „Krew i cukier”

SKALA BEAUFORTA / spotkanie wokół katalogu do wystawy Bogny Burskiej „Krew i cukier”

Data: 4/06

Wydział: Rzeźba i Intermedia

SKALA BEAUFORTA / spotkanie wokół katalogu do wystawy Bogny Burskiej „Krew i cukier”

4.06 (piątek), godz. 17.00-19.00
4G, ul Szeroka 34/35, 36, 37
Goście: Bogna Burska, Stanisław Ruksza, Wiktoria Kozioł, Joanna Krakowska, Piotr Stasiowski
Wydawcy: Gdańska Galeria Miejska, Trafostacja Sztuki w SzczecinieAkademia Sztuk Pięknych w Gdańsku

Transmisja: https://www.facebook.com/GdanskaGaleriaMiejska

W spotkaniu wezmą udział: artystka Bogna Burska, kurator wystawy Stanisław Ruksza, a także autorki tekstów, które ukażą się w publikacji, Joanna Krakowska i Wiktoria Kozioł oraz Piotr Stasiowski. Zapraszamy na spotkanie promujące katalog do wystawy Bogny Burskiej „Krew i cukier” w ramach cyklu Skala Beauforta 4 czerwca (piątek) o godzinie 17.00 w Gdańskiej Galerii Güntera Grassa.

Katalog został wydany pod redakcją samej artystki Bogny Burskiej. O wyjątkową formę publikacji zadbali Marcel Kaczmarek i Maciej Bychowski. Publikacja zawiera teksty Joanny Krakowskiej, Wiktorii Kozioł, Pawła Mościckiego, Andy Rottenberg, Stanisława Rukszy i rozmowę z artystką Piotra Stasiowskiego. Katalog został uzupełniony zdjęciami autorstwa: Jerzego Bartkowskiego, Pawła Eibela, Andrzeja Golca, Bogny Kociumbas, Magdy Mosiewicz, Agnieszki Piaseckiej, Andy Rottenberg, Magdy Starowieyskiej, Bartka Stawiarskiego, Michała Szlagi, Weroniki Wysockiej, Marcina Wysockiego i Rafała Żwirka.


Bogna Burska – malarka, fotografka, autorka instalacji, prac wideo, filmów found footage i tekstów dramatycznych, reżyserka. Doktora habilitowana, profesora ASP w Katedrze Intermediów ASP w Gdańsku. Prowadzi też zajęcia na kierunku Sztuki społeczne w IKP na Uniwersytecie Warszawskim. Często pojawiającym się motywem w jej pracach jest krew: zalane farbą w krwistym kolorze instalacje czy czerwone obrazy. Burska zestawiała ze sobą to, co piękne z tym, co jest powszechnie uważane za brzydkie, odrażające, odrzucane. Jej twórczość bywa określana jako połączenie sztuki krytycznej z problematyką estetyczną. Przez wiele lat zajmowała się też wideo found footage ukazując mechanizmy powstawania i obrazowania współczesnych narracji kulturowych. Najnowsze, poetyckie obrazy artystki stały się delikatne i organiczne. Mówi o sobie, że zajmuje się problemami z budowaniem spójnych obrazów rzeczywistości. Jest autorką GniazdaKońca przemocy (wraz z Magdą Mosiewicz), Buntu Głuchych, a także innych tekstów prezentowanych w galeriach sztuki i przestrzeniach teatralnych.

Wiktoria Kozioł – doktora historii sztuki, absolwentka historii sztuki i psychologii w ramach Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Jagiellońskim. Asystentka w Katedrze Nauk o Sztuce Wydziału Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie.

Joanna Krakowska – historyczka współczesnego teatru, eseistka i redaktorka. Profesorka w Zakładzie Historii i Teorii Teatru w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. Wicenaczelna miesięcznika „Dialog”. Autorka książek, m.in. PRL. Przedstawienia (2016), Odmieńcza rewolucja. Performans na cudzej ziemi (2020).

Stanisław Ruksza – kurator wystaw zrealizowanych w kraju i za granicą, m.in. Co sobie kto na swój temat wymyśli (TRAFO Trafostacja Sztuki, Szczecin 2021),  Skip the line! Populizm i obietnice współczesności (Biennale Warszawa 2019, współkurator: Jakub Gawkowski), Je brûle Paris! (Cité internationale des arts, Paryż 2015), Dzieci szatana(Fundacja Imago Mundi, Muzeum Narodowe, Kraków 2015). Historyk sztuki i wykładowca. Dyrektor TRAFO Trafostacji Sztuki w Szczecinie od 2017 roku. W latach 2008-2017 dyrektor programowy CSW Kronika w Bytomiu. Przewodniczący Rady Uczelni Akademii Sztuki w Szczecinie.

Piotr Stasiowski – historyk sztuki i krytyk, kurator. Dyrektor Gdańskiej Galerii Miejskiej.

 

Facebook – przejdź do wydarzenia